INFORMAȚII PUBLICE.                           DECLARAȚII DE AVERE.                                      DECLARAȚII DE INTERESE.                                        CODUL DE ETICĂ ȘI CONDUITĂ PROFESIONALĂ

ACHIZIȚII PUBLICE

ACHIZIȚII SEAP



DA27112126 Mentenanta sisteme de securitate

DA27112087 PROIECTE SISTEME DE SECURITATE


38989318 EVOTECH SYSTEMS

38989318 EVOTECH SYSTEMS


300 300 32235000-9 - Sistem de supraveghere cu circuit inchis (Rev.2)

840 840 79933000-3 - Servicii de asistenta de proiectare (Rev.2)


17.12.2020 12:29 Oferta acceptata 18.12.2020 14:57

17.12.2020 12:28 Oferta acceptata 18.12.2020 14:57


DA27067212 MATERIALE DIDACTICE RO 11064212 DIDACT FORUM


3827,73 3827,73 39162100-6 - Material pedagogic (Rev.2)


14.12.2020 15:39 Oferta acceptata 15.12.2020 14:58


DA27041293 Masurarea periodica a rezistentei electrice a prizelor de pamant


40837354 SĂFTOIU ELECTRIC SMB


300 300 71632200-9 - Servicii de testare nedistructiva (Rev.2)


11.12.2020 11:33 Oferta acceptata 11.12.2020 14:26


DA27041202 Revizie Tablouri Electrice 40837354 SĂFTOIU ELECTRIC SMB


300 300 50711000-2 - Servicii de reparare si de

intretinere a instalatiilor electrice de constructii (Rev.2)


11.12.2020 11:31 Oferta acceptata 11.12.2020 14:25


DA27040966 VERIFICARE/REGLARE SUPAP DE SIGURANTA PENTRU CAZAN APA CALDA


33335452 PLUS TEST 200 200 50720000-8 - Servicii de reparare si de intretinere a incalzirii centrale (Rev.2)


11.12.2020 11:27 Oferta acceptata 14.12.2020 12:09


DA27040855 Evaluare de risc securitate fizica


RO 36766760

START.DIM.T.V. SRL


1200 1200 79417000-0 - Servicii de consultanta in domeniul securitatii (Rev.2)


11.12.2020 11:24 Oferta acceptata 11.12.2020 11:39


DA26987107 Sisteme de securitate 38989318 EVOTECH SYSTEMS


2100 2100 35120000-1 - Sisteme si dispozitive de supraveghere si de securitate (Rev.2)


07.12.2020 13:17 Oferta acceptata 08.12.2020 13:57


DA26984154 Pachet materiale sportive scolare

DA26983756 Servicii de Medicina

Muncii

DA26973185 TAMPLARIE PVC ALBA CU GEAM TERMOPAN

DA26928360 Prestari servicii in domeniul securitatii si sanatatii in munca (SSM+SU)

DA26860058 Servicii de reparare si de intretinere a echipamentului de stingere a incendiilor (Rev.2)


RO 5277275 PROSPORT S.R.L.

32530072 CLINICA TINERETII

RO8703049

TEHNODORA SERV S.R.L.

35731186 S.C. MT SAFE

& HEALTHY GROUP

S.R.L.

RO 29612393 S.C. MT SERVICII EXTERNE S.R.L.


1773,11 1773,11 37400000-2 - Articole si echipament de sport (Rev.2)

600 600 85147000-1 - Servicii de medicina muncii (Rev.2)

6050,52 6050,52 44230000-1 - Tamplarie pentru constructii (Rev.2)

2000 2000 79417000-0 - Servicii de consultanta in domeniul securitatii (Rev.2)

487,20 487,20 50413200-5 - Servicii de reparare si de intretinere a echipamentului de stingere a incendiilor (Rev.2)


07.12.2020 11:36 Oferta acceptata 08.12.2020 13:57

07.12.2020 11:23 Oferta acceptata 07.12.2020 12:03

04.12.2020 12:12 Oferta acceptata 07.12.2020 11:09

27.11.2020 09:21 Oferta acceptata 27.11.2020 09:23

19.11.2020 12:41 Oferta acceptata 19.11.2020 12:47


DA26771436 PELETI DIN RUMEGUS RO18948232 CAMIL TOUR SERV CONSTRUCT


2790 2790 03413000-8 - Lemn de foc (Rev.2)


09.11.2020 13:37 Oferta acceptata 11.11.2020 10:25


DA26401779 SERVICII DE CURATARE COSURI DE FUM


37278120 ALBU COSAR VRANCEAN S.R.L.


1350 1350 90915000-4 - Servicii de curatare a cuptoarelor si a semineelor (Rev.2)


22.09.2020 10:41 Oferta acceptata 24.09.2020 12:49


DA26349359 Materiale de curatenie si RO1447920 Electric 1018,64 1018,64 18143000-3 -


15.09.2020 15:44 Oferta acceptata 16.09.2020 10:28


sanitare


Echipamente de

protectie (Rev.2)


Cod unic achizitie Denumire achizitie Ofertant Valoare estimata Valoare Cod si denumire CPV Data publicare Stare Data finalizare


DA26289451 MATERIALE SANITARE RO1447920 Electric 529,17 529,17 18143000-3 - Echipamente de protectie (Rev.2)


08.09.2020 14:11 Oferta acceptata 08.09.2020 14:22


DA26279379 Dezinfectant pentru maini


RO 199150 FARMEC 2119,50 2119,50 33741300-9 - Dezinfectant pentru maini (Rev.2)


07.09.2020 15:20 Oferta acceptata 07.09.2020 15:49


DA26278996 Masca protectie RO1447920 Electric 579,60 579,60 18143000-3 - Echipamente de protectie (Rev.2)

DA26277595 Materiale curatenie RO24096747 SAUVAGE 2536,82 2536,82 39831240-0 - Produse de curatenie (Rev.2)


07.09.2020 15:00 Oferta acceptata 07.09.2020 15:30

07.09.2020 14:03 Oferta acceptata 07.09.2020 15:20


DA26036254 CATALOAGE, CARNETE, CONDICA


RO 10310742 ATEC S.R.L. 674,50 674,50 22400000-4 - Timbre, carnete de cecuri, bancnote, actiuni, materiale publicitare, cataloage si manuale (Rev.2)


27.07.2020 13:10 Oferta acceptata 29.07.2020 09:16


DA26027955 LEMN DE FOC RO 12464470 RAMCO FOREST


15580 15580 03413000-8 - Lemn de foc (Rev.2)


24.07.2020 11:37 Oferta acceptata 27.07.2020 12:39


DA25969934 Servicii de tiparire si livrare vouchere de vacanta pe suport electronic


RO11071295 SODEXO PASS ROMANIA


0,01 0,01 79823000-9 - Servicii de tiparire si de livrare (Rev.2)


15.07.2020 09:39 Oferta acceptata 15.07.2020 10:42



DECLARAȚII DE AVERE ȘI DE INTERESE 2021

Subsemnatul/Subsemnata,

BERCARU IONUȚ ADRIAN

, având funcţia

de

DIRECTOR

la

Școala Gimnazială "Prof. Dr. Gen. Gheorghe V Zaharia" Popești

,

CNP

1740105390671

, domiciliul

Com. Bordești, jud. Vrancea

________________________________________________________________________________________

,

cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere:

1. Asociat sau acţionar la societăţi comerciale, companii/societăţi naţionale, instituţii de credit, grupuri de interes economic, precum şi membru în asociaţii, fundaţii sau alte organizaţii neguvernamentale:

Unitatea

- denumirea şi adresa -

Calitatea deţinută

Nr. de părţi sociale sau de acţiuni

Valoarea totală a părţilor sociale şi/sau a acţiunilor

  • Asociația Națională Cultul Eroilor "Regina Maria", filiala Vrancea, Focșani

Membru birou executiv

2. Calitatea de membru în organele de conducere, administrare şi control ale societăţilor comerciale, ale regiilor autonome, ale companiilor/societăţilor naţionale, ale instituţiilor de credit, ale grupurilor de interes economic, ale asociaţiilor sau fundaţiilor ori ale altor organizaţii neguvernamentale:

Unitatea

- denumirea şi adresa -

Calitatea deţinută

Valoarea beneficiilor

2.1......

3. Calitatea de membru în cadrul asociaţiilor profesionale şi/sau sindicale

3.1. membru FSLI

4. Calitatea de membru în organele de conducere, administrare şi control, retribuite sau neretribuite, deţinute în cadrul partidelor politice, funcţia deţinută şi denumirea partidului politic

4.1......

5. Contracte, inclusiv cele de asistenţă juridică, consultanță juridică, consultanţă şi civile, obţinute ori aflate în derulare în timpul exercitării funcţiilor, mandatelor sau demnităţilor publice finanţate de la bugetul de stat, local şi din fonduri externe ori încheiate cu societăţi comerciale cu capital de stat sau unde statul este acţionar majoritar/minoritar:

5.1 Beneficiarul de contract: numele, prenumele/denumirea şi adresa

Instituţia contractantă: denumirea şi adresa

Procedura prin care a fost încredinţat contractul

Tipul contractului

Data încheierii contractului

Durata contractului

Valoarea totală a contractului

Titular ...............

Soţ/soţie ...............

Rude de gradul I1) ale titularului ............

Societăţi comerciale/ Persoană fizică autorizată/ Asociaţii familiale/ Cabinete individuale, cabinete asociate, societăţi civile profesionale sau societăţi civile profesionale cu răspundere limitată care desfăşoară profesia de avocat/ Organizaţii neguvernamentale/ Fundaţii/ Asociaţii2)

1) Prin rude de gradul I se înţelege părinţi pe linie ascendentă şi copii pe linie descendentă.

2) Se vor declara numele, denumirea şi adresa beneficiarului de contract unde, prin calitatea deţinută, titularul, soţul/soţia şi rudele de gradul I obţin contracte, aşa cum sunt definite la punctul 5. Nu se declară contractele societăților comerciale pe acțiuni la care declarantul împreună cu soțul/soția și rudele de gradul I dețin mai puțin de 5% din capitalul social al societății, indiferent de modul de dobândire a acțiunilor.

Prezenta declaraţie constituie act public şi răspund potrivit legii penale pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor menţionate.

Data completării

Semnătura

4.06.2021

.....................................

DECLARAŢIE DE AVERE

Subsemnatul,

BERCARU IONUȚ ADRIAN

, având funcţia

de

DIRECTOR

la

Școala Gimnazială "Prof. Dr. Gen. Gheorghe V Zaharia" Popești

,

CNP

1740105390671

, domiciliul

Com. Bordești, jud. Vrancea

________________________________________________________________________________________

,

cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe proprie răspundere

că împreună cu familia1) deţin următoarele:

.....................................

*1) Prin familie se înţelege soţul/soţia şi copiii aflaţi în întreţinerea acestora.

I. Bunuri imobile

1. Terenuri

Notă:

Se vor declara inclusiv cele aflate în alte ţări.

Adresa sau zona

Categoria*

Anul dobândirii

Suprafaţa

Cota-parte

Modul de dobândire

Titularul[1])

* Categoriile indicate sunt: (1) agricol; (2) forestier; (3) intravilan; (4) luciu de apă; (5) alte categorii de terenuri extravilane, dacă se află în circuitul civil.

*2) La "Titular" se menţionează, în cazul bunurilor proprii, numele proprietarului (titularul, soţul/soţia, copilul), iar în cazul bunurilor în coproprietate, cota-parte şi numele coproprietarilor.

2. Clădiri

Notă:

Se vor declara inclusiv cele aflate în alte ţări.

Adresa sau zona

Categoria*

Anul dobândirii

Suprafaţa

Cota-parte

Modul de dobândire

Titularul2)

* Categoriile indicate sunt: (1) apartament; (2) casă de locuit; (3) casă de vacanţă; (4) spaţii comerciale/de producţie.

*2) La "Titular" se menţionează, în cazul bunurilor proprii, numele proprietarului (titularul, soţul/soţia, copilul), iar în cazul bunurilor în coproprietate, cota-parte şi numele coproprietarilor.

II. Bunuri mobile

1. Autovehicule/autoturisme, tractoare, maşini agricole, şalupe, iahturi şi alte mijloace de transport care sunt supuse înmatriculării, potrivit legii

Natura

Marca

Nr. de bucăţi

Anul de fabricaţie

Modul de dobândire

autoturism

Dacia Logan

1

2008

cumpărare

autoturism

Dacia Logan

1

2020

cumpărare

2. Bunuri sub formă de metale preţioase, bijuterii, obiecte de artă şi de cult, colecţii de artă şi numismatică, obiecte care fac parte din patrimoniul cultural naţional sau universal, a căror valoare însumată depăşeşte 5.000 de euro

Notă:

Se vor menţiona toate bunurile aflate în proprietate, indiferent dacă ele se află sau nu pe teritoriul României la momentul declarării.

Descriere sumară

Anul dobândirii

Valoarea estimată

III. Bunuri mobile, a căror valoare depăşeşte 3.000 de euro fiecare, şi bunuri imobile înstrăinate în ultimele 12 luni

Natura bunului înstrăinat

Data înstrăinării

Persoana către care s-a înstrăinat

Forma înstrăinării

Valoarea

IV. Active financiare

1. Conturi şi depozite bancare, fonduri de investiţii, forme echivalente de economisire şi investire, inclusiv cardurile de credit, dacă valoarea însumată a tuturor acestora depăşeşte 5.000 de euro

Notă:

Se vor declara inclusiv cele aflate în bănci sau instituţii financiare din străinătate.

Instituţia care administrează

şi adresa acesteia

Tipul*

Valuta

Deschis în anul

Sold/valoare la zi

*Categoriile indicate sunt: (1) cont curent sau echivalente (inclusiv card); (2) depozit bancar sau echivalente; (3) fonduri de investiţii sau echivalente, inclusiv fonduri private de pensii sau alte sisteme cu acumulare (se vor declara cele aferente anului fiscal anterior).

2. Plasamente, investiţii directe şi împrumuturi acordate, dacă valoarea de piaţă însumată a tuturor acestora depăşeşte 5.000 de euro

Notă:

Se vor declara inclusiv investiţiile şi participările în străinătate.




ŞCOALA GIMNAZIALĂ "PROF.DR.GEN.GHEORGHE V.ZAHARIA"

COM. POPEȘTI- JUDEȚUL VRANCEA

Tel./fax. 0237251450 Aprobat în Consiliul de Administrație

scoalanr.1popesti@yahoo.com din data de 1.04.2021

Nr. 733 / 20.04.2021

CODUL DE ETICĂ ȘI CONDUITĂ PROFESIONALĂ

AL ȘCOLII GIMNAZIALE"PROF.DR.GEN.GHEORGHE V.ZAHARIA" POPEȘTI, VRANCEA

CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE

Articolul 1

Codul de conduită a personalului Școlii Gimnaziale "PROF.DR.GEN.GHEORGHE V.ZAHARIA" POPEȘTI, Vrancea denumit în continuare cod de conduită, reglementează normele de conduită profesională a personalului care îndeplineşte funcţia de personal didactic de predare, personal didactic auxiliar și personal didactic de conducere, de îndrumare şi de control, în conformitate cu prevederile art. 88 alin. (2)-(3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, având obligaţia, datoria morală şi profesională de a cunoaşte, de a respecta şi de a aplica prevederile prezentului Cod.

Articolul 2

Scopul acestui cod este de a promova un ansamblu de valori, principii şi norme de conduită menite să contribuie la coeziunea instituţională şi a grupurilor de persoane implicate în activitatea educaţională, prin formarea şi menţinerea unui climat bazat pe cooperare şi competiţie după reguli corecte, de a promova standardele necesare pentru angajați în vederea împiedicării activităţilor ce contravin legilor şi reglementărilor legale care guvernează activitatea de educaţie a elevilor înscrişi la Școala Gimnazială "PROF.DR.GEN.GHEORGHE V.ZAHARIA" POPEȘTI. De asemenea, organizaţia furnizoare de educaţie impune fiecărui angajat un comportament adecvat, care să respecte principiile promovate de prezentul cod etic.

Articolul 3

Respectarea prevederilor prezentului cod reprezintă o garanţie a creşterii calităţii şi prestigiului învăţământului preuniversitar, scop posibil de atins prin intermediul următoarelor obiective:

· respectarea legilor şi reglementărilor în vigoare precum şi a regulamentelor adoptate la nivelul instituției;

· îmbunătăţirea continuă a mediului organizaţional al Școlii Gimnaziale "PROF.DR.GEN.GHEORGHE V.ZAHARIA" POPEȘTI şi minimalizarea riscurilor asociate acestui mediu

· protejarea informaţiilor confidenţiale, a celor referitoare la drepturile de proprietate, precum şi acelor referitoare la beneficiarii şi partenerii educaţionali;

· protejarea şi folosirea corespunzătoare a bunurilor instituției;

· tratarea angajaţilor cu respect şi protejarea drepturilor omului;

· abordarea conflictelor de interese;

· promovarea unui climat de corectitudine, integritate, acurateţe, operativitate şi lizibilitate în întocmirea programelor, planurilor, rapoartelor, analizelor, informărilor sau a altor comunicări de natură publică;

· sprijinirea unei atitudini pozitive faţă de informarea imediată despre orice dovadă de comportament ilegal sau în afara eticii.

· creşterea calitativă a relaţiilor dintre părţile implicate în actul educaţional;

· eliminarea practicilor inadecvate şi imorale ce pot apărea în mediul educaţional preuniversitar;

· menţinerea unui grad înalt de profesionalism în exercitarea atribuţiilor personalului didactic.

CAPITOLUL II

VALORI, PRINCIPII ŞI NORME DE CONDUITĂ

Articolul 4

Personalul din cadrul Școlii Gimnaziale "PROF.DR.GEN.GHEORGHE V.ZAHARIA" POPEȘTI trebuie să îşi desfăşoare activitatea profesională în conformitate cu următoarele valori şi principii:

a) imparţialitate şi obiectivitate;

b) independenţă şi libertate profesională;

c) responsabilitate morală, socială şi profesională;

d) integritate morală şi profesională;

e) confidenţialitate şi respect pentru sfera vieţii private;

f) activitate în interesul public;

g) respectarea şi promovarea interesului superior al beneficiarului direct al educaţiei;

h) respectarea legislaţiei generale şi a celei specifice domeniului;

i) respectarea autonomiei personale;

j) onestitate şi corectitudine intelectuală;

k) atitudine decentă şi echilibrată;

l) respect șitoleranţă;

m)autoexigenţă în exercitarea profesiei;

n) interes şi responsabilitate în raport cu propria formare profesională, în creşterea calităţii activităţii didactice şi a prestigiului unităţii şi instituţiei de învăţământ preuniversitar, precum şi a specialităţii, domeniului în care îşi desfăşoară activitatea;

o) implicare în procesul de perfecţionare a caracterului democratic al societăţii.

Articolul 5

În vederea asigurării unui învăţământ de calitate, în relaţiile cu elevii, persoanele responsabile cu instruirea şi educaţia, în mod particular cadrele didactice, au obligaţia de a cunoaşte, respecta şi aplica un set de norme de conduită. Acestea au în vedere:

1. Ocrotirea sănătăţii fizice, psihice şi morale a beneficiarilor direcţi ai educaţiei prin:

a) supravegherea permanentă a acestora atât pe parcursul activităţilor desfăşurate în unitatea de învăţământ, cât şi în cadrul celor organizate de unitatea de învăţământ în afara acesteia, în vederea asigurării depline a securităţii tuturor celor implicaţi în aceste acţiuni;

b) interzicerea agresiunilor verbale, fizice şi a tratamentelor umilitoare, sub orice formă, asupra beneficiarilor direcţi ai educaţiei;

c) asigurarea protecţiei fiecărui elev, prin sesizarea oricărei forme de violenţă verbală sau fizică exercitate asupra acestuia, a oricărei forme de discriminare, abuz, neglijenţă sau de exploatare a acestuia, în conformitate cu prevederile Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) excluderea oricăror forme de abuz sexual, emoţional sau spiritual;

2. Responsabilitate în vederea atingerii de către elevi a standardelor de performanţă prevăzute de documentele şcolare;

3. Respectarea principiilor docimologice;

4. Interzicerea oricăror activităţi care generează corupţie:

a) fraudarea examenelor de orice tip;

b) solicitarea, acceptarea sau colectarea de către personalul didactic a unor sume de bani, cadouri sau prestarea anumitor servicii, în vederea obţinerii de către beneficiarii direcţi ai educaţiei de tratament preferenţial ori sub ameninţarea unor sancţiuni, de orice natură ar fi acestea;

c) traficul de influenţă şi favoritismul;

d) meditaţiile contra cost cu elevii de la formaţiunile de studiu la care este încadrat;

e) colectarea de fonduri de la elevi sau de la părinţii acestora pentru cadouri sau pentru protocolul destinat cadrelor didactice antrenate în organizarea şi desfăşurarea unor activităţi de evaluare (examene şi evaluări naţionale, olimpiade, alte concursuri şcolare etc.).

5. Asigurarea egalităţii de şanse şi promovarea principiilor educaţiei incluzive;

6. Respectarea demnităţii şi recunoaşterea meritului personal al fiecărui elev.

Articolul 6

În relaţiile cu părinţii / cu reprezentanţii legali ai beneficiarilor direcţi ai educaţiei, persoanele responsabile cu instruirea şieducaţia, din cadrul Școlii Gimnaziale"PROF.DR.GEN.GHEORGHE V.ZAHARIA" POPEȘTI , vor respecta şi aplica norme de conduită prin care se asigură:

· acordarea de consultanţă părinţilor/tutorilor legali în educarea propriilor copii şi susţinerea rolului parental;

· stabilirea unei relaţii de încredere mutuală, a unei comunicări deschise şi accesibile;

· disponibilitatea pentru rezolvarea problemelor educative enunţate de către părinţi/

tutori legali;

d) informarea părinţilor/tutorilor legali despre toate aspectele activităţii elevilor prin furnizarea explicaţiilor necesare înţelegerii şi aprecierii conţinutului serviciilor educative;

e) informarea părinţilor/tutorilor legali despre evoluţia activităţii şcolare, evitând tendinţele de prezentare parţială sau cu tentă subiectivă;

f) respectarea confidenţialităţii datelor furnizate şi a dreptului la intimitate individuală şi familială;

g) persoanele responsabile cu instruirea şi educaţia, în mod particular personalul didactic, nu vor impune, în relaţia cu părinţii/tutorii legali, dobândirea/primirea de bunuri materiale sau sume de bani pentru serviciile educaţionale oferite;

f) consilierea părinţilor/tutorilor legali privind alternativele de formare şi dezvoltare optimă a copiilor lor, din perspectiva expertizei psihopedagogice şi a respectării interesului major al copilului;

g) recomandarea de auxiliare curriculare sau material didactice , cu precădere a celor deschise și gratuite, fără a impune achiziționarea celor contra cost.

Articolul 7

Cadrele didactice din cadrulŞcolii Gimnaziale "PROF.DR.GEN.GHEORGHE V.ZAHARIA" POPEȘTI vorrespecta şi aplica următoarele norme de conduită colegială:

· relaţiile profesionale trebuie să se bazeze pe respect, onestitate, solidaritate, cooperare, corectitudine, toleranţă, evitarea denigrării, sprijin reciproc, confidenţialitate, competiţie loială, interzicerea fraudei intelectuale şi a plagiatului;

· orice membru al personalului didactic va evita lezarea libertăţii de opinie, vizând convingerile politice şi religioase;

· orice membru al personalului didactic va evita practicarea oricărei forme de discriminare în relaţiile cu ceilalţi colegi;

· între persoanele din sistemul de învăţământ preuniversitar responsabile cu instruirea şi educaţia se interzice solicitarea de servicii personale de orice tip de la colegi care sunt sau urmează să fie în proces de evaluare, angajare sau promovare;

· în evaluarea competenţei profesionale se vor utiliza criterii care au în vedere performanţa şi rezultatele profesionale;

· încurajarea diseminării cunoştinţelor profesionale, în vederea atingerii unor standarde superioare de calitate în activitatea didactică;

· orice cadru didactic trebuie să evite, prin afirmaţii, aprecieri sau acţiuni, să afecteze imaginea profesională şi/sau socială a oricărui alt membru al corpului profesoral, cu excepţia situaţiilor prevăzute şi formalizate de actele normative în vigoare ( evaluările anuale, comisia de disciplină etc.);

· reacţia publică - prin drept la replică, discurs public, întrunire etc., atunci când o anumită situaţie creată de către membrii comunităţii educaţionale sau de către oricine altcineva din afara acesteia afectează imaginea unităţii/instituţiei şcolare, sistemului de învăţământ preuniversitar românesc, oricărei persoane, membră a comunităţii educaţionale.

Articolul 8

Personalul didactic care îndeplineşte funcţii de conducere, de îndrumare şi de control sau care este membru în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ sau al inspectoratului şcolar respectă şi norme de conduită managerială prin care se asigură:

a) promovarea standardelor profesionale şi morale specifice;

b) aplicarea obiectivă a reglementărilor legale şi a normelor etice;

c) evaluarea obiectivă conform atribuţiilor, responsabilităţilor şi sarcinilor de serviciu din fişa postului;

d) prevenirea oricărei forme de constrângere sau abuz din perspectiva funcţiei deţinute;

e) prevenirea oricărei forme de hărţuire, discriminare a personalului didactic şi a beneficiarilor direcţi ai educaţiei.

Articolul 9

În exercitarea activităţilor specifice (şcolare şi extraşcolare), personalului didactic îi este interzis:

a) să folosească baza materială din spaţiile de învăţământ în vederea obţinerii de beneficii materiale personale directe sau indirecte;

b) să folosească, să producă sau să distribuie materiale pornografice scrise, audio ori vizuale;

c) să organizeze activităţi care pun în pericol siguranţa şi securitatea beneficiarilor direcţi ai educaţiei sau a altor persoane aflate în incinta unităţii sau a instituţiei de învăţământ;

d) să consume alcool şi substanţe interzise, cu excepţia celor recomandate medical;

e) să permită şi să încurajeze consumul de alcool şi de substanţe interzise de către beneficiarii direcţi ai educaţiei, cu excepţia celor recomandate medical;

f) să organizeze şi să practice pariuri şi jocuri de noroc.

Articolul 10

În relaţiile cu alte unităţi şi instituţii de învăţământ, precum şi cu instituţiile şi reprezentanţii comunităţii locale, personalul didactic vor respecta şi aplica următoarele norme de conduită:

a) asigură sprijin în scopul furnizării unor servicii educaţionale de calitate;

b) manifestă responsabilitate şi transparenţă în furnizarea de informaţii către instituţiile de stat în protejarea drepturilor beneficiarului direct al educaţiei, atunci când interesul şi nevoia de protecţie a acestuia impun acest lucru.

c) colaborarea şi parteneriatul cu instituţiile/reprezentanţii comunităţii locale vor avea în vedere asigurarea sprijinului reciproc, în scopul furnizării unor servicii educaţionale de calitate;

d) parteneriatele cu agenţi economici vor avea în vedere asigurarea sprijinului reciproc, în scopul furnizării unor servicii educaţionale de calitate;

e) în realizarea colaborării şi a parteneriatelor cu instituţiile/reprezentanţii comunităţii locale, organizaţiile non-guvernamentale şi agenţii economici nu se vor angaja activităţi care să conducă la prozelitism religios şi partizanat politic, acţiuni care pun în pericol integritatea fizică şi morală a elevilor sau care permit exploatarea prin muncă a acestora;

f) responsabilitate şi transparenţă în furnizarea de informaţii către instituţiile de stat în protejarea drepturilor copilului, atunci când interesul/nevoia de protecţie a copilului impun acest lucru.

CAPITOLUL III

DREPTURILE SI OBLIGATIILE CADRELOR DIDACTICE

Articolul 11

DREPTURILEPROFESORULUI:

  1. Corpul profesoral se bucură de toate drepturile legale stipulate în Legea Educației Naționale nr. 1/2011 şi în contractul de muncă.
  2. Cadrele didactice au dreptul de a participa la activităţi de perfecţionare profesională şi în timpul anului şcolar. În acest caz, cu acordul directorului sau al Consiliului de Administraţie, se va stabili durata absenţei permise şi condiţiile de acoperire a orelor / materiei.
  3. Profesorii pot aduce la cunoştinţa directorului sau a Consiliului de Administraţie recomandările, observaţiile şi doleanţele lor, verbal sau în scris.

Articolul 12

ÎNDATORIRILE PROFESORULUI:

  1. Personalul didactic are obligaţii şi răspunderi care decurg din Legea Educației Naționale nr. 1/2011 şi din prevederile contractului de muncă.
  2. Crearea atmosferei de lucru în timpul lecţiilor, încurajând elevii la o comunicare loială şi dialog eficient, bazat pe respect reciproc.
  3. Evaluarea cunoştinţelor, abilităţilor şi competenţelor elevilor se va face periodic, ritmic şi printr-o varietate de mijloace, folosite cu obiectivitate şi corectitudine, pentru a oferi elevilor posibilităţi de afirmare a tuturor laturilor personalităţii acestora (inteligenţa, imaginaţie, spirit critic, sensibilitate). Profesorii trebuie sa informeze elevii despre modalităţile şi criteriile de evaluare pe care le va aplica.
  4. În perioada pregătirii pentru examene sau lucrări scrise, profesorul trebuie să:
    • fie disponibil de a ajuta elevii în pregătirea eficientă faţă de acele probe
    • creeze un mediu ce ar favoriza desfăşurarea corectă şi deschisă a testului /examenului
    • evaluând şi apreciind elevul, să estimeze cu grijă şi corespunzător răspunsurile elevului

· Cadrele didactice au obligația morală de a efectua în afara normei: pregătirea suplimentara a elevilor.

· Fiecare cadru didactic are obligaţia de a efectua cel puţin o data pe lună serviciul pe şcoala, în funcţie de graficul stabilit.

· Cadrele didactice deţin și funcţia de diriginţi. Sarcinile diriginţilor sunt stabilite prin acte normative.

· Cadrele didactice care au calitatea de diriginte vor conlucra cu părinţii prin:

  • şedinţa cu părinții (cel puţin una pe semestru);
  • întâlniri individuale;
  • întâlniri comune diriginte - părinte - elev - cadre didactice;
  • consultaţii periodice în ziua şi ora stabilită de comun acord.

· Diriginţii, cadrele didactice vor organiza, coordona activitatea cultural-artistică, distractivă.

· Profesorii diriginţi au obligaţia să organizeze activităţi care să contribuie la formarea unităţii colectivelor pe care le conduc.

· Cadrele didactice, au obligaţia, prin conlucrarea cu elevii, să contribuie la păstrarea bunurilor şcolii.

· Cadrele didactice, care deţin funcţia de şefi de comisie, răspund de coordonarea întregii activități a comisiei și îşi desfășoară activitatea pe baza unui plan de muncă.

· Activitatea didactică va fi sprijinită de personalul didactic auxiliar.

· Bibliotecarul va populariza, prin intermediul cadrelor didactice şi prin activitatea la orele de dirigenţie, fondul de carte. Bibliotecarul răspunde și de manualele şcolare.

· Activitatea instituţiei este organizată conform programului stabilit de comun acord cu elevii şi pe baza Regulamentului de funcţionare în şcoală.

· Sistemul informaţional în școală va fi asigurat prin:

  • serviciu secretariat;
  • profesorul de serviciu;
  • internet;

· In cadrul Consiliului de administraţie și la nivelul comisiilor vor fi comunicate sarcinile și hotărârile organelor ierarhice.

· Pentru rezolvarea unor probleme personale stringente, cadrele didactice se pot învoi conform legii și în următoarele condiții:

  • prin suplinirea cu cerere;
  • concediu fără plată în condiţiile legii.

CAPITOLUL IV - RECOMPENSE ŞI SANCŢIUNIArticolul 13

RECOMPENSE

· Evidenţierea în Consiliul Profesoral

· Acordare gradaţiei de merit conform metodologiei elaborate de M.E.C.

· Acordarea de premii sau recompense materiale din fondul şcolii, dacă este posibil, sau de la agenţii economici (sponsori) pentru rezultate remarcabile.

· Recomandarea scrisă sau verbală pentru poziţii în diferite comisii la nivel local, județean, naţional, pentru participarea la diverse activități profesionale.

Articolul 14

SANCŢIUNI

Abateri

Prima dată

De mai multe ori

Întârzieri repetate la ore/program

Notarea în condica de prezenţă

· Atenţionare în faţa Consiliului Profesoral şi a Consiliului de Administraţie

· Neplata orei dacă întârzierea depăşeşte 10 minute

Absenţă nemotivată de la ore/program

Neplata orei

· Neplata orelor

· Diminuarea calificativului anual

· Sancţiune salarială stabilită de Consiliul de Administraţie

Absenţă nemotivată de la Consiliul Profesoral

Avertisment verbal

· Atenţionare în faţa Consiliului de Administraţie

· Diminuarea calificativului anual

Atitudine necorespunzătoare faţă de colegi, elevi, părinți

Avertisment verbal

· Atenţionare în faţa Consiliului Profesoral

· Diminuarea calificativului anual

Personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, precum şi cel nedidactic răspunde disciplinar pentru încălcarea îndatoririlor, potrivit contractului individual de muncă, precum şi pentru încălcarea prezentelor normelor de etică și deontologie care dăunează interesului învăţământului şi prestigiului instituţiei.

Sancţiunile disciplinare, care se pot aplica personalului menționat, în raport cu gravitatea abaterilor, precum și procedura sunt cele prevăzute de Legea Educației Naționale nr. 1/2011, Secțiunea 11:

a) observaţie scrisă;

b) avertisment;

c) diminuarea salariului de bază, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi de control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1-6 luni;

d) suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare sau pentru obţinerea gradelor didactice ori a unei funcţii de conducere, de îndrumare şi de control;

e) destituirea din funcţia de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământ;

f) desfacerea disciplinară a contractului de muncă.

Orice persoană poate sesiza unitatea cu privire la săvârșirea unei fapte ce poate constitui abatere disciplinară. Sesizarea se face în scris și se înregistrează la secretariatul unității.

Directorul stabilește sancțiunea disciplinară aplicabilă în raport cu gravitatea abaterii disciplinare săvârșite de salariat, avându-se în vedere următoarele:
a) împrejurările în care fapta a fost săvârșită;
b) gradul de vinovăție a salariatului;
c) consecințele abaterii disciplinare;
d) comportarea generală în serviciu a salariatului;
e) eventualele sancțiuni disciplinare suferite anterior de către acesta.

CAPITOLUL V

DISPOZIŢII FINALE

Articolul 15

Prezentul cod se completează cu dispoziţiile Legii nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice, şi nu se substituie legilor şi regulamentelor în vigoare din domeniul educaţiei şi nici nu poate contraveni acestora.

Articolul 16

Încălcările prevederilor prezentului cod reprezintă abateri disciplinare şi se sancţionează conform legislaţiei în vigoare, în cadrul Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale "PROF.DR.GEN.GHEORGHE V.ZAHARIA" POPEȘTI .

Articolul 17

Prezentul cod va fi adus la cunoștință, pe bază de semnătură, tuturor angajaților în cadrul unui instructaj. Orice modificare apărută va fi prezentată personalului școlii.

Articolul 18Prezentul Cod etic și conduită profesională a fost întocmit în baza următoarelor reglementări legislative:

1. Legea nr. 477 din 8 noiembrie 2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;

2. Art. 233 din Legea nr. 1 din 5 ianuarie 2011 a educaţiei naţionale, cu modificările și completările ulterioare;

3. Art. 39 alin. din Ordinul MEC nr. 5447 din 31 august 2020 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;

4. Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional de etică din învăţământul preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.550/2011;

5. Codul-cadru de etică din 30 august 2018 al personalului didactic din învăţământul preuniversitar aprobat prin Ordinul nr. 4.831 din 30 august 2018;

7. Ordinul S.G.G. nr. 600 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice.

DIRECTOR,

Prof. Bercaru Ionuț AdrianĂ PROFESIONALĂ 2020-2021


Emitent titlu/societatea în care persoana este acţionar sau asociat/beneficiar de împrumut

Tipul*

Număr de titluri/

cota de participare

Valoarea totală la zi

*Categoriile indicate sunt: (1) hârtii de valoare deţinute (titluri de stat, certificate, obligaţiuni); (2) acţiuni sau părţi sociale în societăţi comerciale; (3) împrumuturi acordate în nume personal.

3. Alte active producătoare de venituri nete, care însumate depăşesc echivalentul a 5.000 de euro pe an:

.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Notă:

Se vor declara inclusiv cele aflate în străinătate.

V. Datorii

Debite, ipoteci, garanţii emise în beneficiul unui terţ, bunuri achiziţionate în sistem leasing şi alte asemenea bunuri, dacă valoarea însumată a tuturor acestora depăşeşte 5.000 de euro

Notă:

Se vor declara inclusiv pasivele financiare acumulate în străinătate.

Creditor

Contractat în anul

Scadent la

Valoare

Banca Transilvania

2020

2025

46.000

VI. Cadouri, servicii sau avantaje primite gratuit sau subvenţionate faţă de valoarea de piaţă, din partea unor persoane, organizaţii, societăţi comerciale, regii autonome, companii/societăţi naţionale sau instituţii publice româneşti sau străine, inclusiv burse, credite, garanţii, decontări de cheltuieli, altele decât cele ale angajatorului, a căror valoare individuală depăşeşte 500 de euro*

Cine a realizat venitul

Sursa venitului:

numele, adresa

Serviciul prestat/Obiectul

generator de venit

Venitul anual încasat

1.1. Titular

1.2. Soţ/soţie

1.3. Copii

*Se exceptează de la declarare cadourile şi trataţiile uzuale primite din partea rudelor de gradul I şi al 11-lea.

VII. Venituri ale declarantului şi ale membrilor săi de familie, realizate în ultimul an fiscal încheiat (potrivit art. 41 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare)

Notă:

Se vor declara inclusiv veniturile provenite din străinătate.

Cine a realizat venitul

Sursa venitului:

numele, adresa

Serviciul prestat/Obiectul generator de venit

Venitul anual încasat

1. Venituri din salarii

1.1. Titular

Școala Gimnazială Urechești, Vrancea

salariu

17.519

Școala Gimnazială Bordești, Vrancea

salariu

1.740

Școala Gimnazială Popești, Vrancea

salariu

39.737

1.2. soţie Bercaru Laura

Școala Gimnazială Popești, Vrancea

salariu

29.962

Școala Gimnazială Bordești, Vrancea

salariu

17.436

1.3. Copii Bercaru Ștefan

alocație

1.988

2. Venituri din activităţi independente

2.1. Titular

2.2. Soţ/soţie

3. Venituri din cedarea folosinţei bunurilor

3.1. Titular

3.2. Soţ/soţie

4. Venituri din investiţii

4.1. Titular

4.2. Soţ/soţie

5. Venituri din pensii

5.1. Titular

5.2. Soţ/soţie

6. Venituri din activităţi agricole

6.1. Titular

6.2. Soţ/soţie

Cine a realizat venitul

Sursa venitului:

Nume, adresa

Serviciul prestat/obiectul generator de venit

Venitul anual încasat

7. Venituri din premii şi din jocuri de noroc

7.1. Titular

7.2. Soţ/soţie

7.3. Copii

8. Venituri din alte surse

8.1. Titular

8.2. Soţ/soţie

8.3. Copii

Prezenta declaraţie constituie act public şi răspund potrivit legii penale pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor menţionate.

Data completării

Semnătura

04.06.2021

..............................

..............................


2019©https://scoalapopestivrancea.webnode.ro
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți